Sorg...

... och glädje.
.
Idag så ska jag på begravningen av en kär vän... och nu när jag sitter här och skriver så inser jag att jag nog inte riktigt förstått att han är borta än... känns jättekonstigt att gå på hans jordfästning... lite overkligt faktiskt... och det är nog så jag reagerar när vänner runt mig dör... men denna gången var det inte någon missbrukare som så många gånger förut... utan en kär vän som gick vidare alltför tidigt av andra orsaker.
.
En dag som idag vill jag gärna tro på ett liv efter detta... att min vän sitter någonstans och har det hur bra som helst... men jag är inte killen som lägger så mycket energi på att tro på ett liv efter döden... jag tror på ett liv före döden och att döden är någonting som påminner oss om att inte ta det livet för givet.
.
Livet är en resa från det vi föds till den dagen vi dör... det gäller att ta vara på det.
.
Jag är ledsen för att mitt vän har dött... och glad över att jag själv fortfarande lever... samtidigt... sorg och glädje går ofta hand i hand på min resa genom livet... livet på livets villkor är inte alltid enkelt.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Han lämna oss förtidigt ❤️ Kram Tina

skriven

Kommentera inlägget här :