Det går upp...

... och det går ner.
.
När jag är aktiv och gör grejer som jag gillar att göra är livet relativt enkelt... intensitet är ett effekltivt sätt att hantera jobbiga känslor för mig... och den senaste tiden så har jag gått in rätt hårt i mina göromål... visst är det bra att jag gör bra grejer... är aktiv på jobbet... går på mycket möten... tvättar och klipper gräs... men det finns en baksida och det är att jag i min iver får en massa åsikter om ditten och datten... och resultatet blir det vanliga... jag känner mig helt enkelt "för mycket"... en jävligt jobbig känsla om jag får säga det själv.
.
Idag har jag haft en dag för mig själv här hemma... och stannat upp lite... känt på känslorna jag bär omkring på och på något sätt så är det ganska skönt att vara ledsen, känna saknad och sorg...  stanna kvar i dessa känslor och acceptera dem... de är ju faktiskt en del av mig... på riktigt.
.
Acceptans är början på förändringar.
 

Kommentera inlägget här :