Knark...

... är bajs.
.
Jo tack, det vet jag... och om det är någonting jag är tacksam för just nu så är det att jag trots mitt ganska sunkiga mående inte känner något drogsug... skulle kunnat stoppa i mig både det ena och andra och slippa må så här... för även om droger alltid gör ALLTING så himla mycket sämre så funkar de ju till en början... den omedelbara belöningen som gör att jag kan stänga av och laborera med mina känslor är kortvarig... känslorna försvinner ju inte bara för att jag flyr från dem... och visserligen så kan jag fortfarande försvinna in i mitt flyktbeteende... som nu när jag mår skit... jag kastar mig in i jobbet... har mängder av åsikter och engagemang... slutar lyssna och kör över min omgivning... allt för att slippa stanna upp och känna efter hur jag egentligen mår... jag vill inte åka hem till tystnaden i mitt hus... jag vill inte träffa mig själv... fan vad tacksam jag är för att jag fortfarande förstår att knark är bajs... annars så hade jag varit påtänd nu.
.
Jag vill inte stanna upp och bo i min egen kropp... och är tacksam över att jag gör det ändå... på riktigt.
 

Kommentera inlägget här :