Känslor...

... har makt över mig.
.
Mina känslor går mig inte obemärkt förbi... de har fortfarande kraften att ta över allt för stora bitar i mitt liv... ibland så kan det vara hur underbart som helst och andra gånger så blir jag bara trött på mig själv... och då kunde jag önska att jag hade en förmåga att kunna stänga av dem och bli helt likgiltig... men så tänker jag ett varv till... utan känslor så skulle mitt liv vara himla trist... mina känslor är ju också en del av mig... några pockar på för att jag ska kunna se och förstå mitt eget beteende... onekligen så har jag fortfarande lite att bearbeta innan jag kan bli fri vissa av dessa känslor... det finns en förklaring varför jag reagerar som jag gör i vissa lägen... jag är inte konstig eller dum i huvudet... bara lite skadad av mitt liv... tack och lov så kan jag känna hopp om att bli befriad från dessa gamla spöken från det förflutna och känna mig fri att vara den jag är... en vacker och värdefull människa som duger precis som den jag är.
.
Idag så ska jag be om att bli befriad från det förflutnas känslomässiga fängelse.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Kram Peter xx

Svar: kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :