Skitväder...

... när jag vaknade i morse.
.
Möttes av blåst och regnblandat snöfall när jag gick utanför hotellet och rökte en morgoncigg i morse... nu lovar visserligen väderprognosen att det ska klarna upp och bli strålande solsken redan i eftermiddag och resten av veckan så det kan jag väl leva med... gårdagen var ju rent fantastisk med strålande sol och det har vi ju ingenting emot... och lite skitväder nu på morgonen är ju en bra test för mina nya skidkläder som jag var tvungen att köpa eftersom mina gamla ju blev stulna för några veckor sedan... att ställa in brädåkningen p.g.a. vädret finns inte på kartan... jag är här för att åka bräda i första hand... att jag sedan får mig lite tillfrisknande och konvent på köpet ser jag bara som ren bonus.
.
Det är en stor fördel att ha kläder som funkar i ALLA väder när man åker bräda.
 

Kommentera inlägget här :