Äntligen...

... tummarna ur.
.
Igår var dagen då jag äntligen kunde färdigställa en tavla som jag började måla för säkert över 20 år sedan... och det var väl inte själva tavlan som var grejen utan det faktum att jag satte mig ner... och målade... jag har aktivt jobbat för att bli lite mer kreativ den senaste veckan... det är alldeles för enkelt för mig att skjuta upp saker på framtiden och det föder ingen bra känsla i mig... jag vill förändras och utvecklas... det kommer inte att hända någonting i mitt liv om jag inte gör någonting åt det... och som jag hörde någonstans "det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke".
.
Äntligen så kunde jag då till slut signera och avsluta detta projekt... det tog ett tag men nu är jag nöjd.
.
Det symboliska värdet i att knyta ihop säcken och avsluta någonting som legat och väntat så länge betyder mycket för mig... det ger mig insikten om att jag kan använda mig av mitt förflutna, reflektera och göra de förändringar jag behöver göra för att gå vidare i livet.
 

Kommentera inlägget här :