Det går...

... lättare och lättare för varje dag.
.
Kan nästan gå en hel dag utan att jag tänker på det nu... och det börjar kännas väldigt naturligt för mig... jag pratar om livet utan cigg... visst kan det komma ett sug över mig lite då och då men jag måste säga att det idag känns relativt enkelt att vara rökfri... lite lurigt kanske för det finns ju alltid en liten röst inne i mig som berättar för mig att jag fixar att röka bara en cigg... och att den ciggen skulle vara samma sak som en otrolig njutning... och jag kan förstå processen... den fysiska abstinensen är över för denna gången... mina sug är från detta nu enbart psykiska... rösten i mitt huvud är min mentala besatthet... som försöker inbilla mig att jag egentligen har koll... att jag på något underligt sätt har förändrats och skulle kunna röka på ett annat sätt idag... typ någon cigg lite då och då... men nä... den rösten ljuger... jag har ingen koll alls... det är allt eller inget som gäler för mig... och jag klappar mig på axeln för att fira min 26:e rökfria dag.
.
Fortfarande rökfri... och dra på trissor... det börjar kännas helt naturligt att välja bort ciggen.
 

Kommentera inlägget här :