För 17 år sedan...

... la jag drogerna på hyllan.
.
Idag så firar jag 17 drogfria år... och det är inte utan att jag själv blir en liten smula förvånad över hur åren har rullat på... och hur mycket bättre mitt liv blivit på alla plan... att det funkar att leva drogfritt står ställt utom alla tvivel... men att ett drogfritt liv kunde vara så här bra var nog ingenting jag ens vågade drömma om den där dagen för 17 år sedan... nä... då undrade jag nog mest över om ångesten jag kände just då någonsin skulle försvinna.
.
Resan fortsätter... att leva ett drogfritt liv är så mycket mer än... "bara" drogfritt.
.
Idag så känns det enkelt att leva drogfritt... och många dagar tar jag det nog allt för givet... inte så konstigt kanske eftersom det ju trots allt har gått rätt många år... men jag går fortfarande på mina möten... jag har en sponsor, jobbar i mina steg och jag gör service... för jag har inte glömt bort vart jag kommer ifrån... jag är en beroende... och det kommer jag alltid att vara... men som det stod skrivet någonstans... det är mitt tillfrisknande jag behöver ta ansvar för... och en sak har jag lärt mig under alla dessa år... och det är att om jag inte petar i mig något idag så vaknar jag drogfri i morgon.
 

Kommentera inlägget här :