Hur dör man...

... av narkotika?
.
Det är namnet på föreläsningen som jag ska gå på lite senare idag... och onekligen så ska det bli lite spännande att se om jag har något nytt att lära mig om det ämnet... ett öppet sinne är ju bra att ha om man vill lära sig något nytt här i livet... och att lyssna på föreläsningar kan vara oerhört givande... som igår när vi lyssnade på en snubbe som hade levt som munk i 17 år... det var riktigt roligt att lyssna på hans berättelser... inte minst de om när han försökte meditera... naturligtvis sa han även en massa kloka saker... men ingenting om hur man dör av narkotika... men det kommer jag ju att få lära mig någonting om idag... förhoppningsvis... jag ska i alla fall göra mitt bästa... öppna öronen och stänga munnen kan vara en bra början.
.
Nya insikter kan liknas vid brinnande buskar.
 

Kommentera inlägget här :