Stanna upp och...

... andas.
.
Märker att jag har en liten tendens att gå upp i varv och bli väldigt engagerad i lite av varje... och visst kan det vara en tillgång då och då... men också ett ypperligt sätt att stänga av mina känslor... jag springer ifrån mig själv helt enkelt... och då behöver jag bara ta det lite lugnt ett tag... stanna upp och bara andas... sitta på mina händer och observera min omgivning utan att agera... känna på mina känslor utan att annalysera dem... acceptera dem utan att göra någonting... bara vara i dem... för det finns inga "bra" eller "dåliga" känslor... det finns bara känslor.
.
Att göra ingenting är också att göra någonting.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Min generation........ Har fått lära sig att "göra ingenting"......är till för de lata, och lat vill man verkligen inte vara. Jäklar vad svårt det är att riktigt njuta av att göra ingenting.......får liksom dåligt samvete. Fast övning ger färdighet.......
Njut av dagen.........

Svar: Känner igen det... Jag vill lära mig att stanna upp och lära känna mig själv... På riktigt... Vill inte längre springa ifrån mig själv genom att vara duktig. Kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :