Tålamod och...

... tillit.
.
Tålamod är någonting som jag ibland påstår mig inte ha... men egentligen så är det helt fel... jag har hur mycket tålamod som helst... och det hade jag även under alla dessa år i missbruket... hur många gånger gav jag inte pengar till någon som skulle åka och fixa grejer... och väntade i dagar på att denne någon skulle dyka upp igen... så jag hade inte bara tålamod... utan även tillit... för även om det "strulade" till sig förra gången tvekade jag nog inte en enda sekund när jag gav samma någon pengar igen... och blev lika förvånad som förra gången över att ingen dök upp ens efter några dagar... ja herregud... jag blir matt bara jag tänker på det... det är väl bara ren tur att tålamod och tillit fortfarande är någonting som jag besitter... eller så har jag lärt mig att det är betydligt lättare för mig att lita på människor sedan jag blev drogfri... kan förvisso också bero på mitt umgänge idag.
.
Det tog några år... men till slut så fick jag simma tillsammans med dem... tillit och tålamod.
 

Kommentera inlägget här :