Tillbaka...

... på ruta ett.
.
Jaha... det gick ju som det gick med mitt rökstopp... imorgon så är det en vecka sedan jag tände mig en cigg igen... och det är med viss besvikelse som jag konstaterar att nu är allt precis som vanligt igen... röker alldeles för mycket... igen... suck.
.
En sida i mig vill slå på mig själv för mitt misslyckande... en annan säger att det är som det är och att världen inte går under för det och att jag får ta nya tag en annan gång... att känna mig misslyckad kommer inte att hjälpa mig ett endaste dugg... saker och ting blir inte alltid som jag vill och det är en del av livet... någon sa en gång att det finns bara två misslyckande jag kan göra... det ena att plocka upp drogerna igen... och det andra att inte komma tillbaka efter ett återfall... allt annat är bara erfarenheter... någonting som jag behöver påminna mig om när livet känns som det gör just nu... även om jag känner att vissa av dessa erfarenheter skulle jag lätt kunna klara mig utan... de känns helt enkelt för jävliga... men visst... erfarenheter kan vara lärorika... och ger mig möjligheten att göra om och göra rätt.
.
Gör om och gör rätt...
 
 
 
.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej
Nu vet du att det går att sluta röka..........
Under en ganska lång tid har kroppen vilat och flimmerhår vuxit ut.......det är inte illa.........
Njut av det som kommer snart, sommaren.
Gunilla

Svar: Jag kan bara hålla med... Nu VET jag.. Jag känner hopp
peter

skriven

Kommentera inlägget här :