Att betala...

... räkningar.
.
Jag är en kille tar det för självklart att betala mina räkningar... och jag har koll på min ekonomi... så har det verkligen inte alltid varit... tidigare så stoppade jag huvudet i sanden när jag fick kravbrev från fogden eller någon inkassobyrå... jag trodde att det räckte att slänga kraven för att de skulle försvinna... jag hade fel... att ha koll på ekonomin betyder mer än att se till att betala skulden där man kunde krita cigg i tid... för att kunna skriva upp nästa gång man var pank... räkningar var någonting som bara var jobbigt... och inte för att jag älskar räkningar idag... men känslan av att betala dem och göra rätt för mig är faktiskt himla skön.
.
Banken via internet gör att t.o.m. jag har i det närmaste full koll på min ekonomi... skönt.
 

Kommentera inlägget här :