Nepal...

... och Katmandu och en motorsåg.
.
Nu har min resa börjat... om någon dag är jag förhoppningsvis framme i Katmandu... men först måste jag ta mig till Norge eftersom jag flyger därifrån... resan började i morse hemma i Brännebassalt... och starten var minst sagt problematisk... jag kom till brevlådan innan jag var tvungen att vända tillbaks till mitt hus för att hämta en motorsåg... och efter lite arbete som skogshuggare lyckades jag komma vidare efter att ha sågat mig fram till den "stora" vägen... det låg visserligen lite träd över den också men där hade redan någon annan med motorsåg röjt en framkommlig väg.
.
Jag hade tur som har en fungerande motorsåg... annars hade jag fått stanna hemma.
.
Färden gick via Halmstad där jag för första gången fick träffa mitt barnbarn... en magisk närmast overklig upplevelse... lite drygt fyra kilos ren andlighet... där ligger Nepal nog i lä även om jag kan få för mig att det är ett väldigt andligt land... med ett leende på läpparna har jag nu nått Göteborg och inatt så går färden vidare med tåg mot Gardemoen där ett flygplan väntar på att föra mig vidare på detta lilla äventyr.
.
Jag är tacksam för min motorsåg som såg till att färden inte blev väldigt, väldigt kort.
 

Kommentera inlägget här :