Drogfri...

... idag också.
.
Tänker inte så mycket som jag kanske borde på det längre... det har liksom blivit en vana att vara drogfri... men när jag stannar upp och inser vad det egentligen innebär så fylls jag av en förundrad tacksamhet... vid en direkt jämförelse så är det skillnaden mellan liv och död... på många sätt... idag så är jag fri att göra precis vad som helst... någonting som jag för övrigt på riktigt trodde att jag var när jag missbrukade... grejen var bara att jag hade en sådan himla otur hela tiden... och att världen bestod av idioter som inte fattade någonting... idag ser världen precis likadan ut... förutom att alla idioterna har försvunnit och min ständiga otur har försvunnit... jag ser sambandet mellan droger, idioter och en massa "otur"... skönt och riktigt, riktigt befriande.
.
Jag behöver inte gömma huvudet i sanden längre... livet är hanterbart så länge jag inte petar i mig den där första.
 

Kommentera inlägget här :