En dag...

... i taget.
.
För mig är det viktigt att ta saker och ting som de kommer... att leva en dag i taget fungerar väldigt bra... och jag menar då inte bara min drogfrihet utan som ett praktiskt verktyg i min vardag... brukar påstå att ju mindre jag gör dessto mer får jag gjort och det ligger en hel del i det påståendet... när det blir lite för mycket att göra så har jag nämligen en liten tendens att bli en aning handlingsförlamad... men om jag sätter mig ner och fokuserar på att göra en sak i taget så brukar det lösa sig rätt bra till slut... det är när jag försöker göra allt på en gång som det går åt helvete... varje gång... jag blir bara stressad och på dåligt humör... och så vill jag ju inte ha det.
.
Jag får mer gjort om jag tar det lugnt... det kan jag konstatera.
 

Kommentera inlägget här :