Gammal...

... är äldst.
.
Det finns fördelar och nackdelar med att bli äldre... just nu så sitter jag med en sträckning i ryggen efter att ha varit ute lite i trädgården och röjt... och det är en av nackdelarna med åldrandet... kroppen är inte riktigt i samma form som den en gång varit... jag verkar gå sönder betydligt lättare än förr... skumma saker händer med kroppen... den verkar tåla mindre nu för tiden... någonting som gör mig minst lika förvånad varje gång... fast å andra sidan så finns det mycket som blir bättre med åren som uppväger de rent fysiska konsekvenserna... som att jag har betydligt lättare för att ha överseende med andras åsikter... saker som var livsviktiga förr i tiden är inte lika viktiga längre... som att ha rätt... allt är betydligt lugnare mellan mina öron och jag tar inte så mycket personligt längre... det är skönt.
.
Livet känns betydligt softare när man blir äldre... det är cool.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

Ja så sant. Jag flydde frånnängelholm o har nu skyddad id....så jåhla skönt. Inte rört det bruna m stort H på tre mån. Har ny enbliten söt tvåa i litet hus. Är väldit glad att vara mormor igen. Lycka kram

Svar: Grattis till 3 månader... ALLT blir bättre när vi plockar bort drogerna... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :