Stress...

... är besvärligt.
.
Jag gillar inte att stressa... som i morse när jag råkade somna om några minuter... inget som jag är van vid eftersom jag har som vana att gå upp direkt när klockan ringer... det handlade "bara" om 10 minuter men det räckte för att jag skulle känna mig stressad i mina morgonrutiner... därför sitter jag nu på mitt nya kontor och skriver en blogg lite senare än vanligt... får verkligen påminna mig själv om att ta några djupa andetag och stilla ner mig... stress är en obekväm och besvärlig känsla tycker jag... och att då göra tvärtom genom att stilla ner mig när hela kroppen skriker efter att öka tempot kräver att jag är medveten om min stress... att det inte hjälper att springa ifrån mig själv om jag ska få någonting gjort... för sanningen är paradoxalt nog att... ju mindre jag gör desto mer får jag gjort.
.
Jag behöver ge mig själv tid att slappna av för att bli en produktiv medborgare i vårt samhälle.
 

Kommentera inlägget här :