Skit...

... i ögat.
.
Vaknade vid 5-snåret och hade himla ont i mitt öga... och det är kanske inte så konstigt... att riva och röja i ett gammalt hus innebär ju som bekant en förhöjd risk att få skräp i ögonen... jag har sköljt ögat ett antal gånger men det vill inte riktigt ge med sig... ja,ja det kunde ha varit värre... jag väntar en dag eller två så har det väl förhoppningsvis gått över... plockade ut mina linser och nu har jag satt på mig mina glasögon istället... inget som jag gillar så mycket men jag har väl inget val... hoppas på att jag kan sätta i nya linser inom en snar framtid.
.
Annars så ska jag med hjälp av min vän och kollega försöka få ordning på det nya avloppet idag så att vi kan fortsätta med golvet i källaren... på måndag... för först så ska jag faktiskt ta lite semester från mitt semesterprojekt i några dagar... vi ska ge oss av på en liten minisemester till Järvsö och fira en väns födelsedag... ett välkommet avbrott även om det känns som om jag inte riktigt har tid med det... men det är bara en känsla... ett semesterprojekt är precis som det låter... ett semesterprojekt... och vi tänker ha skoj när vi fixar till vårt hus... för som sagt... det är ju resan som är målet.
.
En liten minitripp med min kärlek är ju aldrig fel... bröllpsresan tar vi lite senare.
 

Kommentera inlägget här :