Julbord...

... på VågaVa.
.
Idag var det då dax för vårt årliga julbord på VågaVa i Ljungby... en tradition som hållt i sig i några år nu... och jag sitter och mins hur det hela började för en massa år sedan... med ett relativt livsfarligt kockande vid en spis som inte var riktigt jordad i ett pyttelitet kök i vår gamla lokal... vi var inte så många på den tiden, vi gjorde så gott vi kunde och det blev naturligtvis hur bra som helst... de senaste åren har vårt julbord vuxit så att man knappt tror att det är sant... fast egentligen så är det ju så med hela vår verksamhet... jag får nypa mig i armen när jag ser hur mycket som har hänt sedan vi satt i lilla lägenhet och tog ett beslut om att starta denna förening en tidig höstdag 1999... men vissa traditioner håller jag hårt på... som att steka köttbullar och prinskorvar idag.
.
Varmt välkommna till vårt julbord klockan 13.00 i Ljungby.
 

Kommentera inlägget här :