Slutet...

... är början på något nytt.
.
Sista dagen på det gamla året och imorgon är det ett nytt år... och vad jag ser framför mig är massor av nya spännande utmaningar både på jobbet och privat... året som gått har ju inneburit en hel del... jag har gift mig barfota på min favoritstrand med kvinnan som jag älskar... och renoverat vårt hus har vi också hunnit med... nu njuter vi varje dag av resultatet.. nästa år så har jag som ett resultat av vårt finfina kök tänkt mig att förbättra mina matlagningsfärdigheter... ska väl hinna med detta mellan alla bastubad... bastubad som för övrigt är balsam både för kropp och själ... naturligtvis så kommer jag att avsluta året med både en bastu och Zlatan, någonting som jag ser fram emot att ta med mig till 2017... han är i slutet av sin karriär och fortfarande hur bra som helst... att han spelar i en spännande liga gör ju inte saken sämre.
.
En sak som jag har med mig är tacksamheten över hur jag har det idag... livet kan snabbt förändras och att sakna någonting bara för att jag tagit det för givet vore ju väldigt dumt... för den delens skull så tänker jag inte sätta mig ner på rumpan och vara nöjd... jag vill fortfarande ut och resa i världen... vara med och utveckla VågaVa och drömma vidare mot en ljus framtid... samtidigt som jag vill ha kraft att resa mig när livet på livets villkor inte riktigt blir som jag vill... för så är det ju... ibland händer det grejer som kan kännas omöjliga att klara av och det är därför som jag tycker det är så himla viktigt att samla kraft i tacksamheten över vad jag faktiskt har idag... så jag fortfarande kan ha förmågan att låta slutet bli början på något nytt.
.
Jag kan inte leva på minnen men mina minnen kan ge mig styrkan och hoppet att gå vidare i livet.
 

Kommentera inlägget här :