Stormen...

... är här.
.
Det blåser lite grann i Brännebassalt nu... och efter viss vana för stormar här ute i skogen så är det inte utan att man börjar fundera lite på vart det blåser denna gång... förra gången det blåste storm här så fick jag packa ner motorsågen när jag skulle lämna hemmet... den gången var jag på väg till ett jordbävningsdrabbat Nepal och skulle med ett tåg till Norge och Gardemor för att flyga vidare till en mellanlandning i Dubai.
.
Naturens krafter är stora och vi små människor har inte så mycket att sätta emot när moder jord väljer att gå sin egna väg... nu var det väl inte så farligt att såga mig fram på de små vägarna i småland för att komma till tåget om man jämför med jordbävningen i Nepal... men det är inte utan att jag kan oro mig en liten smula när det blåser storm för att ett träd ska trilla på huset här hemma och orsaka lite skada på vår egendom... annars så är det nog mest mysigt att sitta inne i ett varmt hus när stormen rasar utanför.
.
Vad jag kan se så står fortfarande träden kvar där de ska i Brännebassalt.
 

Kommentera inlägget här :