Acceptans...

... och förändringar.
.
Det kan ta emot att göra förändringar... ofta så kör jag på i samma gamla fotspår och gör som jag alltid har gjort av gammal vana... då sker inga förändringar... vill jag ha ett annat resultat av mina handlingar så måste jag trots allt handla annorlunda... precis som med drogerna... jag vet inte hur många år som jag försökte kontrollera mitt drogande... det spelade ingen roll att jag bytte droger... satte gränser för mig själv... och vad det nu kunde handla om... resultatet blev ändå alltid detsamma... förr eller senare så hamnade alltid tillbaka på ruta ett... ingenting hände... det var först när jag accepterade att jag var hopplöst förlorad och inte hade något annat val än att göra någonting helt annorlunda... vilket i mitt fall var att bli helt drogfri... då började det hända saker... allt förändrades... allt blev annorlunda... allt blev så himla mycket bättre... jag blev fri att göra precis vad jag ville med mitt liv.
.
Idag är jag fri att göra precis vad jag vill med mitt liv.
 
 

Kommentera inlägget här :