Lunds Universitet...

... och föreläsning.
.
Idag så bär det iväg till Helsingborg för en föreläsning för blivande socionomer och brukare på mobiliseringskursen... och det ser jag som vanligt fram emot... det är en ynnest att få berätta om min syn på beroendesjukdommen för människor som kommer att jobba med detta i framtiden... och precis som vanligt så säger jag inte att mitt sätt att se på saken är rätt... bara att det är mitt sätt... och om någon har en annan syn så är väl det bara bra... jag gillar mångfald... och jag kan naturligtvis bara berätta om vad som fungerat för mig... min sanning är ju sann för mig.
.
Det är en gåva att människor fortfarande efter alla dessa år vill lyssna på mig.
 

Kommentarer :

#1: Cecilia Heule

Det är en ynnest för studenterna att lyssna på dig Peter. Tur att det inte finns terrorvarningar på universitetet idag! =)

Svar: Tack för de fina orden... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :