Att föra budskapet...

... vidare.
.
Det är inte utan att jag ibland kommer till insikt om att det är betydligt fler narkomaner som väljer att fortsätta att knarka till det bittra slutet än som väljer att bli drogfria... konstigt nog... eftersom knark ju inte är någonting som gör människor lyckligare... men visst, det är ingen barnlek att bli drogfri... enkelt kanske men inte alltid så lätt... och jag tänker på hur jag ska kunna föra budskapet vidare till den beroende som fortfarande lider i sitt missbruk... och en sak står snabbt klart för mig... att snacka funkar inte lika bra som handlingar... så jag tänker fortsätta att njuta av livet utan att peta i mig några droger... visa i handligar att jag idag är fri att göra precis vad jag vill med mitt liv... för det kan man inte snacka bort.
.
I mitt missbruk så snackade jag mycket om att åka till Nepal... men det var först när jag var drogfri som jag åkte dit.
 

Kommentera inlägget här :