Att sälja kashmirprodukter...

... är intressant.
.
Jag fick ju hem några få tröjor, ponchos och sjalar gjorda av kashmir från Nepal i veckan... och jag tänkte sälja dem vidare lite snabbt och enkelt för att kanske kunna göra en ny beställning av mina vänner i Kathmandu... och eftersom jag satte så otroligt låga priser för dessa fantastiska produkter tänkte jag väl att det inte skulla vara några som helst problem... men... jag blev snabbt ganska trött på att förklara vad kashmir är för ett material... de som vet vad det handlar om och äger någonting gjort av  kashmir förstår vad jag pratar om... och naturligtvis är jag helt övertygad om att produkterna kommer att sälja sig själv till slut... för har man väl tagit på sig en kashmirtröja så vill man ju inte ha något annat... det är i alla fall min erfarenhet... men att förklara det för den som inte vet vad det är jag pratar om... nä... det orkar jag snart inte längre.
.
Kashmirtröja...
 

Kommentera inlägget här :