Bara för idag...

... ska jag.
.
Att ta en dag en taget är ett enkelt sätt att hålla sig drogfri... och känns det länge så kan man ju alltid ta en timme i taget eller om det känns jobbigt kanske bara fem minuter i taget... för mig personligen så kan jag nu för tiden lägga ribban på en dag... och det är skönt att ta ett beslut så här på morgonen... bara för idag så ska jag gå och lägga mig drogfri oavsett vad som händer... så får jag ta ett nytt beslut i morgon bitti.
.
Visst glömmer jag ofta bort detta och tar min drogfrihet för given... men... när jag väl tar beslutet så brukar jag tänka efter lite på vad det innebär att leva drogfritt för mig... och då kommer tacksamheten som ett brev på posten eftersom jag då påminner mig om hur mitt liv ser ut idag jämfört med livet jag levde som aktiv missbrukare... allt... precis allt i mitt har blivit bättre.
.
Går jag och lägger mig drogfri så vaknar jag drogfri...
 

Kommentera inlägget här :