Känslan...

... Av att glömma datorn på jobbet.
.
Nu är det ju inte hela världen att sitta utan min vän datorn här ute i skogen denna tisdagsmorgon... Kan ju bero på att jag har fler apparater om fyller samma behov... Telefon och pad... Men jag kan ändå inte låta bli att reflektera lite över hur det såg ut för inte alltför många år sedan... Eller okej... Rätt många år sedan då jag inte hade något internet här... Hur klarade jag mig egentligen... Man har ju helt klart vant sig vid att vara ständigt uppkopplad de senaste åren... Var man än befinner sig... När jag var i Indien första gången så fick jag besöka små internetcafé för att komma i kontakt med världen utanför stället jag råkade befinna mig på för tillfället... Nu är de tillfällena lätt räknade... Wi-fi finns ju överallt... Om det är bra eller dåligt lämnar jag därhän... Jag gillar ju utveckling... Men ibland så kanske det hade varit bra att lyfta blicken från skärmen och studera omgivningen man befinner sig i... Skåda verkligheten IRL... Där händer det ju också grejer... Tror jag.

Vart jag än befinner mig är jag uppkopplad... För det mesta.

Kommentera inlägget här :