Jag har blivit...

... äldre.
.
Det är ganska skönt att bli äldre för det mesta... men... för det finns ett men... en sak som jag inte riktigt gillar är att jag inte riktigt har samma energi som för några år sedan... jag blir helt enkelt mycket tröttare betydligt fortare... något som jag känner av nu när vi håller på att renovera vårt hus här hemma i Brännebassalt... allting tar längre tid nu för tiden... något som jag kanske inte riktigt räknat med... det är ju ganska enkelt att planera saker och ting... men den praktiska biten ska ju också göras... och igår så märkte jag till min stora förvåning att mina krafter försvann i takt med att temperaturen steg... nu var det förvisso väldigt varmt... men jag kan inte komma ihåg att sånt störde mig i min ungdom... jag kan ha fel... men det är ändå påtagligt att det går lite långsammare för mig... och jag får för mig att det beror på att jag blivit... hör och häpna... äldre.
.
På span efter min egen ungdoms krafter... jag kan behöva dem nu.
 

Kommentera inlägget här :