Mångfald...

... är bra.
.
Jag är ju killen som nu mera gillar mångfald... det har visserligen funnits en tid i mitt liv där det var viktigare att ha rätt än att vara lycklig där jag kunde tillbringa ändlösa timmar med att diskutera ditten och datten i all oändlighet utan att därför komma till någon form av lösning... att idag (inte alltid det medges) ha möjligheten att förundrat lyssna på olika åsikter utan att omedelbart gå i försvarsställning och hävda min egen åsikt är stort... visserligen så har jag fortfarande mycket att lära av observerandets ädla konst... men Rom byggdes ju inte på en dag så jag får ha lite tålamod med mig själv... en av sakerna som jag lärt mig på min resa är befrielsen att kunna erkänna mina egna fel och brister... och hur skönt det är att kunna ändra mina egna förutfattade meningar och växa som människa... mångfald är i sanning en gåva.
.
Tro det eller ej... men jag har inte alltid rätt.
 

Kommentera inlägget här :