NA-möte...

... i en skidbacke.
.
Denna veckan så är jag ju som bekant i Trysil och åker bräda... men det räcker inte med det... för det är ju så mycket mer än skidåkning på schemat... vi tillfrisknar ju också... och att hålla NA-möten i en grävd grop mitt i backen är en bonus som jag tycker mycket om... vi delar vår beroendesjukdom även om vi kommer från olika länder och även om vi pratar olika språk så förstår vi varandra... själv har jag valt att dela på engelska... ett språk som jag behöver träna på och det passar ju bra här och nu... jag är väldigt tacksam över att få träffa alla dessa helt underbara människor och kan nästan vara lite glad över att jag missbrukat i så många år... utan det missbruket så hade jag ju aldrig hittat till denna gemenskap och funnit ett helt nytt sätt att leva... drogfritt.
.
Det är rätt fräckt att kunna ta av sig brädan och gå på ett möte mitt i skidbacken.
 

Kommentera inlägget här :