Försov mig...

... idag.
.
Jag gillar inte att försova mig... och det är minsann inte ofta jag inte vaknar när klockan ringer... men det händer tydligen mig också... stressen jag kände när jag vaknade var en obekväm känsla och jag förstår hur viktigt det har blivit för mig att ha lite extra tid på morgonen så att jag kan vakna i lugn och ro... nu tog jag några djupa andetag och gjorde mitt bästa för att acceptera faktum utan att för den delen rusa genom morgonen... satte på kaffet... slog på nyheterna på TV:n... rökte en cigg... för jag förstår ju att ingenting blir bättre om jag sätter full fart för att hinna ikapp tid som redan har försvunnit... acceptans är bra grejer... jag kom 20 minuter för sent till jobbet och det kan jag leva med.
.
Att ta det lugnt när jag är stressad gör min dag betydligt enklare.
 

Kommentera inlägget här :