Pengar...

... är inte allt.
.
Visst är det tryggt och trevligt att ha lite stålar på fickan... jag har ju onekligen mycket enklare att förverkliga mina drömmar och jag har ett kapital... men jag tror inte för en enda sekund att pengar är någonting som skulle kunna göra mig lyckligare... en stor lottovinst på ett par millar skulle vara skitskoj till en början... jag skulle kunna betala av mina skulder... handla på mig en massa grejer... men sen då? 
.
Vi lever i ett samhälle där vi söker snabba lösningar på alla former av problem... där vi blir matade att lyckan går att köpa för pengar... kanske är det dax att dra i handbromsen och stanna upp en liten smula... se att det som gör oss lyckliga på riktigt ofta är gratis... som en vacker solig vårdag... kärleken... och varför inte... känslan av att kunna kända sig nöjd och genuint tacksam med det man redan har.
.
Sann lycka kostar ingenting... den är helt gratis.
 

Kommentarer :

#1: Nina Frogner

Visst är det så... Att man ofta jag lycka iform av materiella ting. Att lära sig uppskatta det enkla o rena är faktiskt en konst...
Det handlar för mig om att känna tacksamhet o att landa i känslor eftersom vi oftast styrs av känslorna! Ledsen- shoppa, glad- shoppa, uttråkad- shoppa... Osv osv. Det behöver inte vara just shoppa man använder sig av givetvis. Det finns andra belöningssystem eller åtminstone få fart på "må-bra" systemet...

Svar: ALLA känslor är okej... det behöver jag acceptera.
peter

skriven
#2: Nina Frogner

Att man ofta jagar... Skulle det ju stå...

skriven

Kommentera inlägget här :