Känslan...

... när man sabbar något fint.
.
Jag monterade beslag på vårt nya kök igår... hade en mall som jag använde mig av för att se var skruvarna till de fina handtagen som vi har på våra lådor skulle hamna... eftersom jag är en effektiv kille så använde jag även samma mall till dörrknopparna och borrade ett extra hål i mallen... efter att ha märkt upp var handtagen hamnade så gjorde jag små hål för att få skruvarna att dra... och jag är ju snickare så jag gör ju inte en låda i taget utan alla på en gång... känslan som uppstod när jag började montera det första handtaget och inser att jag använt fel hål på mallen var... ja... overklig... där står jag och tittar på mina små hål... och ser att jag mätt fel... inser att jag nu har ett gäng kökslådor med ett hål där det inte ska vara något hål... jag löste det genom att spackla igen de små hålen... och tackade gudarna för att Lidhultkök även hade levererat en liten färgburk... la på en klick färg... och visst... vet man inte om missen så ser man den nog inte... men jag... har svårt att se helheten i vårt fina nya kök... jag ser mest några övermålade hål.
.
Så här ser våra handtag till kökslådorna ut... utan ett extra hål.

Kommentera inlägget här :