Prioriteringar...

... och kompromisser.
.
Jag vet att jag borde måla lister idag... men nu när jag sitter här vid vår köksö och vaknar upp med en kopp kaffe och några cigg känner jag också att det hade varit så himla skönt att bara göra ingenting en hel dag... det har varit rätt mycket jobba med huset under en längre tid... och en hel del förändringar på jobbet som tagit mer energi än vad jag vill erkänna för mig själv... jag behöver samla lite krafter för att slutföra det som är påbörjat... möjligtvis så finns det en kompromiss i sikte... allt behöver ju inte vara svart eller vitt... jag har ju möjligheten att ta det lugnt och samtidigt gå och plocka lite här hemma utan att sätta igång ett stort projekt.
.
Fick ju äntligen hem vår gamla diskbänk igår efter att den hade varit på service och kapats några cm på bredden... när jag väl får den på plats så är det bara att konstatera att köksbänken sidan om behöver transporteras in till "snicken" i Ljungby... byggas på och göras lite längre... det har sina sidor att blanda gammalt och nytt... men tack och lov så finns det lösningar på de flesta problem... prioriteringar och kompromisser... att det tar lite extra tid innan allt blir klart är ju något vi får leva med... huvudsaken är ju trots allt att det blir bra till slut.
.
Nu ligger vår gamla diskbänk där den ska... gedigen rostfri plåt från 40-50 talet.
 

Kommentera inlägget här :