Skitsnack...

... och skvaller.
.
Ibland så blir jag bara matt över att få höra på omvägar över någonting som kanske kunde sagts direkt till mig... jag vet inte riktigt vad som är värst... att jag då och då kan ta lite illa vid mig... eller det faktum att vissa människor verkar bygga hela sina liv på skvaller och skitsnack i största allmänhet... "jag hörde att den sa det om den"... suck... men som sagt det händer att jag kan ta illa vid mig... allra helst om det drabbar någon annan än mig... personligen så brukar jag för det mesta förstå att skitsnackaren kanske inte mår så bra och inte fästa så stor vikt vid skvallret... men när jag ser hur dåligt någon annan än mig själv kan må så blir jag lite arg... och detta är lite farligt för mig... för ilska föder motstånd och jag vill inte lägga för mycket tid till att vara mot saker... motstånd föder bara mer motstånd och snart är konflikten i full gång... då handlar det väldigt sällan om att vara lycklig utan mycket mer om att ha rätt... och tro mig när jag säger att jag trivs mycket mer med att vara lycklig än ha rätt.
.
Det är inget fel med konflikter om man hanterar dem rätt... något som jag tycker kan vara på sin plats när man vill lösa en konflikt är att prata med varandra istället för om varandra... skvaller och skitsnack löser väldigt sällan någonting.
.
Snacka går ju... men snacka så det går...
 

Kommentera inlägget här :