Trött...

... på att vara trött.
.
Har ju varit lite hängig i en veckas tid nu... och fan det tar på krafterna... jag vet att det kostar energi för att få energi och att det finns en hel del jag skulle kunna göra åt saken... fast å andra sidan så kan det nog vara bra att krascha lite och bara tillåta sig att göra ingenting åt saken... men då får jag vara på min vakt så jag inte låter tröttheten jag känner ta över mitt liv för mycket... jag fattar att jag kanske borde stannat hemma denna veckan och tillåtit mig att vara sjuk och att det kanske inte är så nyttigt att "ta igen" den tid jag tappat när det gäller allt det där jag velat göra i veckan på en gång... det är bättre för mig att acceptera det faktum att det finns saker som jag helt enkelt fått skjuta upp och göra en annan gång.
.
Visst hade jag tänkt att åka in på ett möte ikväll... men det blir inget med det... jag väljer att ha en väääääldigt lugn hemmakväll istället... bädda rent sängen efter en veckas sjukdom... basta lite försiktigt... slänga mig i TV-soffan och bara njuta av insikten att världen ser fortfarande ut att fungera trots att jag inte riktigt gjort allt jag ville få gjort.
.
Jag får helt enkelt nöja mig med det vi gjort hitills... och ta en kaffepaus vid vårt köksbord.
 

Kommentera inlägget här :