Bastupremiär...

... i Brännebassalt.
.
Tålamod är väl inte riktigt min starkaste sida... efter att ha väntat i nästan 35 år på att kunna ta ett bastubad i Brännebassalt så var det då äntligen dax igår kväll... visserligen så är inte bastun helt klar än eftersom jag fortfarande inte byggt några bänkar att sitta på... men jag kunde inte hålla mig utan slog på aggregatet satte in en liten pall och invigde min gamla dröm... äntligen kunde jag då njuta av värmen och svettas lite grann utan att röra mig alltför mycket... visst är livet som drogfri inte alltid en dans på rosor men en sak är ställt utom allt tvivel... drömmarna som bara stannade vid drömmar i mitt liv som aktiv missbrukare går numera i uppfyllelse... livet på livets villkor lär mig tålamodet att vänta på miraklen som kommer när jag bara struntar i att peta i mig den där första drogen.
.
Efter 35 år så var det då äntligen dax att inviga min alldeles egna bastu i vårt egna hem. 
 

Kommentera inlägget här :