Engagemang...

... och brukarperspektiv.
.
Idag så åker jag iväg för att delta i ett möte med det halländska brukarrådet... VågaVa är ju brukarförening och naturligtvis så är det ju viktigt för oss att få med ett brukarperspektiv när politikerna ska besluta om vad som funkar och inte funkar... själv är jag en varm anhängare av "praktisk politik" och sunt förnuft vilket gör att jag ibland kan bli lite trött på att det ska "pratas" i all oändlighet innan det händer något... kanske har jag personligen en liten aning brist på tålamod... något som jag för övrigt tror att rätt många brukare också har mellan varven... när det brinner i knutarna och man vill ha en snabb lösning blir det mest frustration när man får vänta allt för länge på resultaten... om jag t.ex. vill ha hjälp med att bli drogfri så kan en väntetid på några veckor (eller några dagar) vara skillnaden på liv eller död... snabba beslut är inte alltid av ondo.
.
Ibland så behöver man ha vandrat i samma flippflopp som brukaren för att förstå behoven.
 

Kommentera inlägget här :