Gör om...

... gör rätt.
.
Ibland blir inte allting precis som man tänkt sig... det hör väl till livet kan jag tänka mig... tur att man ofta har möjlighet att rätta till saker och ting... att göra om och göra rätt... visst allting kan inte göras ogjort... det finns saker som jag verkligen inte vill veta att jag gjort fel i mitt liv... och varje gång jag blir påmind känns ganska jobbig måste jag erkänna... fast jag håller med en snubbe som jag lyssnade på för flera år sedan på ett konvent när han påpekade att det egentligen bara finns två misstag som jag kan göra... den ena är att plocka upp drogerna igen och den andra är att inte komma tillbaks till min drogfria gemenskap för att bryta mitt missbruk när jag gjort detta... vidare fortsatte han med att påstå att allt annat är bara erfarenheter... saker som vi kan lära oss något av... genom att... göra om och göra rätt.
.
Varje dag är en ny dag... idag ska jag göra mitt bästa för att denna dagen ska bli bra.
 

Kommentera inlägget här :