En dödlig...

... sjukdom.
.
Ännu en gång nås jag av meddelandet av att en av mina vänner har tagit en överdos... och blir påmind av vad livet i ett missbruk innebär... även om jag kan förstå att varje enskild missbrukare säkert resonerar som jag gjorde när jag var en aktiv missbrukare... ni vet... "det händer inte mig"... "jag har koll"... så vet vi ju alla att det är en dödlig sjukdom... denna gången så överlevde min vän... men drogerna är en så stark kraft att jag bara kan hålla tummarna och hoppas på att detta var sista gången... vilket kanske är en aning naivt... men jag hoppas verkligen att jag aldrig tappar tron på människorna som fortfarande lider där ute i kylan... det finns inga hopplösa fall... ALLA som har en önskan om att leva ett drogfritt liv kan få sina liv tillbaka... det är ju bara så jävla frusterande att det beslutet ligger hos den enskilda individen... jag kan inte förändra någon annans liv... bara mitt eget.
.
Så jävla meningslöst...

Kommentera inlägget här :