Hjälp...

... är ett fint ord.
.
Ibland är det svårt för mig är att be om hjälp... trots att jag vet att det kan vara det absolut bästa som finns att göra i alla möjliga angelägenheter... men likförbannat så tar det emot... "kan själv" sitter hårt i min själ... att jag på något konstigt sätt känner mig dum när jag behöver hjälp... när jag vänder på det och tänker på hur det känns för mig när någon ber mig om hjälp så har jag inga som helst problem... tvärtom så förstår jag att den som ber mig om hjälp egentligen gör mig en tjänst... för de tillfälle då jag faktiskt kan hjälpa till så växer jag ju som människa och min självkänsla stärks... och då kan jag ju förstå att detsamma händer ju med de som jag ber om hjälp... och sanningen är ju att vi är starkare tillsammans... ett ensam skulle vara stark är ju som alla vet bara en myt... med all säkerhet uppfunnen av en aktiv alkolist eller narkoman... det är genom att hjälpas åt som vi får varaktiga resultat.
.
Tillsammans kan vi förändra världen.
 

Kommentarer :

#1: vargpoesi.blogg.se

Kloka ord! Men så svårt ibland att be om hjälp.

Svar: Ett litet ord med STOR betydelse... kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :