Hopplösa fall...

... finns inte.
.
Är det någonting som jag lärt mig under alla dessa år som vi haft VågaVa så är det att det inte finns några "hopplösa fall"... visst har jag lite då och då tvivlat... allt annat vore ju lögn... men gång på gång så har verkligheten visat mig att det är just bland dessa "hopplösa fall" som mirakel sker... för så är det... alla missbrukare som hittar en väg ut ur missbruket och istället väljer att leva ett drogfritt liv är inget annat än levande mirakel... med betoning på levande.
.
Vad som kan förvåna mig är hur relativt få missbrukare som väljer att bryta sitt missbruk... allra helst när jag tänker på hur bra ett liv helt utan droger kan vara... visst det är inte lätt att leva livet på livets villkor alla dagar... men med facit i hand så kan jag med handen på hjärtat ärligt säga att ALLT... precis ALLT i mitt har blivit bättre sen jag la av med drogerna... och... när jag tänker efter... så var nog fan jag också ett "hopplöst fall" en gång i tiden.
.
Det finns inga "hopplösa fall"... alla som verkligen vill kan bryta sig ur ett missbruk.
 

Kommentera inlägget här :