Hellre rik och frisk...

... än sjuk och fattig.
.
Vad är egentligen rikedom?
.
Jag kan utan att blinka säga att jag lever ett väldigt rikt liv... och med rikedom så menar jag inte i första hand en hel säck med stålar... bara känslan av att slippa peta i mig sinnesförändrade medel för att kunna stå ut med mig själv är obetalbar... ser jag det i ett ännu större perspektiv och med en liten smula distans så kan jag även glädjas över att jag bor i ett land där jag kan dricka vattnet som kommer ur min egen kran... jag har en sjukdom som jag kan leva med (beroendesjukdommen) så länge jag inte petar i mig något... paradoxalt nog så kan min sjukdom som ju sitter mellan mina öron inbilla mig att jag är både fattig och sjuk... med att skapa massor av problem ur ingenting... lura mig att fastna i åsikter som skapar massa idioter omkring mig.
.
För att leva rikt så använder jag mig av att känna tacksamhet över vad jag redan har... och fokusera mer på tillfrisknandet än mina tillkortakommande.
.
 

Kommentera inlägget här :