Nya bromsar...

... på min bil.
.
Idag så kan jag med fog kalla mig för en ansvarsfull och produktiv medborgare i vårt samhälle... ta bara en sån grej som att jag byter bromsar på bilen innan det börjar skrapa oroväckande... nästan vuxenpoäng om ni frågar mig... jag kör inte längre omkring påtänd eller på fyllan med en gammal skrotbil... och skäms faktiskt när jag tänker tillbaka på den tiden då det var ett faktum... tur att det finns en möjlighet att göra om och göra rätt... sedan jag blev drogfri försvann många av mina destruktiva beteende av sig själv... nästan lite av ett trolleri... och så oerhört befriande rent känslomässigt... för även när jag petade i mig droger av alla de slag så fattade jag ju någonstans vad som var fel eller rätt... och att om och om igen göra fel prylar fyllde mig med skam... en skam som jag gjorde allt för att slippa känna genom att peta i mig ännu fler droger... som naturligtvis fyllde mig med ännu mer skam... en never ending story... så det är med glädje i mitt hjärta som jag idag betalar en verkstad för att ha en trafiksäker bil... att ta ansvar har gett mig den frihet som jag på fullt allvar trodde jag skulle kunna få av mina droger... idag så kan jag bara skaka på huvudet åt min då helt sinnesjuka inställning till livet.
.
Idag är jag fri på riktigt.
 

Kommentera inlägget här :