Gamla...

... vänner.
.
Igår så samlades några gamla vänner från förr i tiden i Göteborg... det var en himla trevlig upplevelse och det är inte utan att jag förundras lite över hur mycket äldre vi blivit... det kan vara svårt att se det på sig själv eftersom ålder ju inte är någonting som man själv märker så mycket av... långsamt, långsamt så åldras vi... och det är väl inte föränn man träffar någon som man inte sett på hur länge som helst innan man själv fattar att man har blivit äldre... mina gamla polare är ju gamla gubbar nu för tiden... tror knappt att jag hade känt igen dem om jag stött på dem på gatan... och naturligtvis så gäller det ju mig också... i vilket fall som helst så var det skoj att sitta och prata om gamla minnen... vi är ju på något sätt samma människor fast ändå inte... livet på livets villkor formar oss och gör oss till dem vi är idag... även om det känns helt overkligt att inse sin egen ålder... fan jag är ju snart 60 år... och kanske inte längre lika osårbar som jag trodde mig vara när vi träffades senast.
.
Gårdagen gav mig perspektiv på min egen tillvaro... och jag är djupt tacksam över hur jag har det idag... lite äldre och betydligt klokare men fortfarande lika nyfiken på livet... tack för den insikten.
.
Snart pensionär... spännande.
 

Kommentera inlägget här :