Skvaller...

... gör mig trött.
.
Ibland så snackas det mer än vad som är bra... för det mesta handlar det naturligtvis om att människor gör hönor av fjädrar... "jag läste på FB" är inte ett helt ovanligt samtalsämne... och ärligt... hur i helvete kan information från FB överhuvudtaget tas på allvar... att sitta bakom en skärm och leva ett låtsasliv är ju inte direkt pålitlig information om ni frågar mig... möjligtvis ett mer eller mindre roligt tidsfördriv... nä, jag föredrar fortfarande verkligheten där vi har en möjlighet att tala med varandra istället för om varandra... det skrivna ordet kan misstolkas och om jag har något viktigt att säga så får jag nog se till att säga detta till den det berör öga mot öga... att kommunisera är så mycket mer än "bara" ord... kroppspråket säger ofta mer än orden.
.
När vi pratar skit om någon annan så säger det ofta mer om oss själva.
.
Skitsnack och skvaller kan vara underhållande... för stunden.
 

Kommentera inlägget här :