Bröllopsdag...

... i Brännebassalt.
.
Ja jävlar... vår första bröllopsdag firar vi här hemma i Brännebassalt genom att bara ta det lugnt... bommulsbröllop var visst namnet när man firar ett år som gifta... vilket då tydligen betyder att man ska ge en bomullsgåva... fast å andra sidan så har ju mitt liv med Lotta under det här året även varit som ett liv invirat i bomull... och det känns himla bra att ha en livskamrat i vått och torrt... ska sanningen fram så är livet som gift med denna kvinna oerhört enkelt för mig... det känns tryggt och behagligt att kunna vara helt och hållet sig själv i en relation... naturligtvis är det en fördel att jag älskar henne av hela mitt hjärta eftersom det ju gör det hela så mycket enklare... kanske är det också en fördel med ett visst mått av galenskap och att kunna skratta åt livet mellan varven... men mest av allt så är det skönt att leva ett liv tillsammans.
.
Tänka sig att jag skulle kunna få uppleva ett liv som en gift man... vem kunde tro det... fast ska jag vara ärlig så visste jag nog trots allt det redan första gången jag såg henne... att hon inte riktigt fattade det just då... ja det är ju en helt annan historia som vi kan ta en annan gång.
.
Man och hustru... 
 

Kommentera inlägget här :