Tränings...

... värk.
.
Mitt försök med att springa ett varv i skogen gör sig kännbart... jag har fått betydligt svårare än vanligt för att gå nerför trappor... träningsvärk.
.
Visst är jag medveten om att det säkert finns massor av fördelar med att träna lite då och då... att det rentav kan vara nyttigt för kroppen... men helt ärligt... det känns inte så just nu... mina gamla muskler protesterar högljutt och vill inte alls bli utbytta mot nya muskelfibrer... tycker väl att bastu är fullt tillräckligt och fattar inte alls varför deras bärare ger sig på vansinnigheter som att springa i skogen... och jag kan ju bara ana vad min kropp anser om mina planer att ännu en gång bli rökfri... förståndet tycker såklart att det är en strålande idé... ska bara försöka få min kropp med på noterna... övertala den om att både den och jag har mycket att vinna på detta spektakel.
.
Snart... mycket snart är det dax att ta denna striden ännu en gång... hua, hua jag bävar.
 

Kommentarer :

#1: Anonym

103 år eller vad sa du?

Svar: Minst ;-)
peter

skriven

Kommentera inlägget här :