Ålder...

... är mer än en siffra.
.
Jag lägger märke till att det händer grejer när man åldras... både på ont och gott... kanske kan jag sakna lite av den energin jag hade för ett gäng år sedan... fast å andra sidan så kan jag uppskatta det inre lugnet jag fått av att inte ta allting så himla personligt längre... förmågan att förundrat se på omgivningen utan att behöva lägga mig i allt och ingenting är onekligen någonting som jag utvecklat med åldern.
.
Visst så säger min kropp åt mig att jag blivit äldre mellan varven... vilket i stort sett förvånar mig lika mycket varje gång... jag börjar så smått inse att jag kanske trots allt har passerat bäst före datum när det t.ex. gäller saker som att bli proffisionell fotbollsspelare... men va fan... det finns ju så mycket annat att upptäcka.
.
Att göra ingenting är också att göra någonting.

Kommentera inlägget här :